Dans

På dagens idrottslektion dansade vi vals. Eller mer korrekt uttryckt; vi försökte dansa vals. Eftersom min klass endast innehåller fem tjejer så blev det problem med parindelningen. I början av lektionen lärde/försökte vi lära oss grundstegen med hjälp av vår idrottslärares expertis. För vissa gick det bättre än för andra. De som hade takten i blodet och snabbt lärde sig skickade läraren till tjejerna så att de fick dansa i par. Om jag berättar att jag aldrig fick dansa med tjejerna så vet ni på vilken nivå jag befann mig på. Jag och några andra killar fick dansa själva längs med kortsidan hela lektionen, i sextio minuter. Jag har varit med om roligare idrottslektioner...

  Om jag hade fått dansa med en eller flera tjejer så skulle jag ha utövat akrobatik, precis som de gör i Let´s dance. Om jag inte hade tappat min danspartner så hade jag säkert fått MVG.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0