Det är lurigt

Det är någonting underligt som är på väg att hända. Någonting som inte vi kan påverka, alltså är det opåverkbart. Jag upptäckte det först när jag åt frukost i morse, och jag tror att det fortfarande är många som är ovetandes om vad som har drabbat oss. Jag tror att det är en sammansvärjning mellan Gud och snöskottarna som ligger till grund för all den snö som har fallit under natten, och fortfarande faller. Det har ju varit strålande solsken och tretton grader varmt en del dagar denna vecka, och helt plötsligt så blir det noll grader och snö. Det är inte något annat än vansinne! Jag som precis hade börjat vänja mig vid bättre väder, och så slår vädret om och blir raka motsatsen mot vad jag gillar och har vant mig vid.

  Snöskottarna har sålt sin själ till Gud och därför låter han snön falla så att snöskottarna kan glassa omkring på sina snöplogsmaskiner och skotta sin älskade snö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0