Dricka blod

Det tillhör ju allmänbildningen att veta att vampyrer livnär sig på blod, och endast blod. Men hur överlever de egentligen med en så ensidig kost, har många frågat sig genom tiderna. Jag har dock svaret på Frågan med stort F. Hur jag kom fram till svaret har många vampyrexperter frågat mig, men jag är obeveklig och vägrar berätta det. Jag är som en journalist som aldrig avslöjar sina källor.

  Vampyrer ser utseendemässigt ut precis som vanliga människor, om man bortser från en uppsättning bitvänliga tänder. Men insidan av kroppen är inte alls lik människans anatomi. Deras energibehov är mycket invecklar, och jag är den enda som har lyckats förstå den. Det är nämligen så att vampyrer är väldigt bleka, och det beror ju på att de aldrig är i kontakt med solljus, men samtidigt så har de kolsvart hår. Denna kontrast orsakar en kemisk reaktion i deras kroppar som orsakar ett nästintill anorektiskt behov av energi i form av mat. De har dock ett enormt behov av järn, men om de äter för mycket sänks deras kroppstemperatur till den absoluta nollpunkten (-273,16 grader Celsius) och de hamnar i koma. Hur ska de då få i sig sin dagliga ranson järn, är det många som har undrat. Svaret är; dricka blod, som innehåller en extremt hög koncentration järn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0