Dumma musiker

Min huvudsakliga syssla under denna underbart soliga söndag har varit att sitta på altanen och studera i solen. Både naturkunskap, matematik och musik. Jag försökte bryta den monotona sysslan och stråla samman med några polare, men ingen här i byn hade möjlighet att stråla samman med mig. Och tur var det, för jag hade mer skolarbeten att göra än vad jag först hade räknat med.


Jag förstår inte varför jag ska vara tvungen att läsa kursen Musik A. Vad har jag för nytta av att veta att det finns något som heter subkontraoktaven, eller hur en F-klav ritas, eller vad tangenterna på ett piano heter och var de ligger. Jag ska varken bli konsertpianist, dirigent eller kompositör, så vad har jag för nytta av dessa kunskaper? Det är troligtvis någon underlig rektorsassistent som tror att det ska gynna min kreativitet på ett positivt sätt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0