En flygfilm

Jag sitter nu och tittar på filmen Flightplan. En oerhört bra film, en mycket bra film. Den är allra bäst om man inte har sett den förut, för då blir den så sjukt mycket mer spännande. Det är typ en psykologisk thriller, inget våld, men oerhört mycket spänning. Det är en mystisk film, en riktig nagelbitarfilm.


Flightplan handlar om en kvinna vars man har dött, hon och hennes dotter ska frakta kistan med hans lik med ett flygplan till USA, där han ska begravas. Kvinnan har hjälpt till att konstruera planet, och vet alltså var alla hemliga vrår och skrymslen finns. Hon somnar, och när hon vaknar är hennes sexåriga dotter försvunnen. Personalen och andra passagerare påstår sig aldrig ha sett dottern, och fler och fler bevis för att dottern aldrig har varit ombord på planer läggs fram...   


Filmen rekomenderas starkt. Jag förstår inte hur den endast kunde få två poäng av fem möjliga i TV-tidningen. Den skulle ha fått full pott från mig om jag hade varit TV-vetare.

Huvudrollsinnehavaren har en näsa som är slående lik Michael Jacksons näsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0