Engelska

Engelskaprovet i morse gick som ett rinnande vatten, trots att jag glömde boken hemma. Det var några ord som inte gick för mig att översätta. Man fick den första bokstaven i det engelska ordet och skulle fylla i resten. Jag kunde några synonymer till orden, så jag strök den första bokstaven och skrev dit mitt mycket bättre ord dit i stället. Våran lärarinna hälsade så gott till oss att den som hade gjort provet hade gjort det på ett konstigt sätt och att hon struntade fulltständigt om det gick åt helvete för oss eller inte, eftersom hon sätter betygen efter de nationella proven. Bra, tycker jag, för då kan man ta det lugnt och behöver inte känna någon press på lektionerna och på de andra proven utan man kan glassa omkring i stället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0