Inte smart kille

När jag skulle ta tag i studerandet av engelska till provet i morgon upptäckte jag att jag hade glömt boken i skolan. Det var skönt eftersom att jag slipper att plugga, och jag tror nog att jag klarar det bra ändå. Jag pluggade ju relativt mycket under helgen, så jag hade troligtvis bara lärt mig mer än vad som är nyttigt.

  I stället för att plugga engelska så tror jag att jag ska läsa igenom häftet om den grekiska teatern som vi ska ha prov på i svenskan på fredag. Varför behöver man veta vad Aiskylos, Sofokles och Euripides teatrar handlar om? Är det en viktig kunskap? Om man skulle göra en enkätundersökning med hela det svenska folket så tvivlar jag på att ens en fjärdedels procent vet vad de handlar om. Ungefär lika många vet nog vilka dessa gamla stofiler är för pajsare.


Kommentarer
Postat av: isabella

Känndes om att det kunnde ha varit jag som krev det där inlägget. Har prov i morrn jag me. Jobbar på svenskan om gammla literatur vilket vi ska ha en dramatisering på istället för prov.

Enda undataget är att jag kommer köra på provet vilket du verkar lyckas bra men att inte göra. Kanske ska prova din taktik inte plugga dra ett mvg?

Hoppas du har det bra

isabella (halvt vuxen)

2008-04-02 @ 21:45:52
URL: http://halvtvuxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0