Jag är en krympling

I går spelade jag badminton på idrotten. Det innebar många långa utfall och det var väldigt påfrestande för bakre delen av låren. I dag är jag så sjukt stel, speciellt i skinkorna. Jag känner mig som en krympling till gubbe, som är pensionärshemmet personifierat. Varje steg upp för en trappa har varit en pina. Varje gång jag har varit tvungen att ställa mig upp från en stol har varit outhärdlig prövning. När jag har förflyttat mig till fots har jag sett ut som en stelfrusen pingvin. Det är jobbigt att en så markant stelhet har drabbat mig eftersom jag inte har haft möjligheten att ens böja mig ner efter en tappad penna utan att känna hur helvetet brakar lös. Livet är inte lätt när det är svårt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0