Kortege

Ända sedan i fredags har större delen av skolan varit på skolgården bland plaströr, kundvagnar och skräp. Man kan tro att skolgården har varit utsatt för ett kärnvapenkrig, men så är det inte. Vi har byggt inför kortegen som går av stapeln kvart i sju i kväll. Då ska vi kortega som aldrig förr, det ska bli de bästa genom tiderna! Jag har dock inte byggt så mycket, trots att jag är en av dem som har varit där mest. Nu tänker ni säkert att jag föddes i farstun med tummen mitt i handen, och det gjorde jag kanske också. Jag ska göra en lista på vad jag i stället har gjort under kortegebyggandet.

?·         Jag har hoppat hopprep med ett PVC-rör som rep. Det var jobbigt, och det gjorde ont när man hoppade fel och fick röret på benen. När det blev för enkelt att hoppa ensam så gjorde vi det två och två.

?·         Jag har gått fram och tillbaka mellan skolan och ICA för att köpa mat. Men även diverse restauranger och caféer har fått celebert besök av mig och mina vänner.

?·         Jag har även bara traskat omkring bland byggena och snackat med alla jag har stött på.

?·         Jag blev kompis med två snubbar som inte hade sovit något på över 24 timmar utan bara hade festat och druckit sprit. De var riktigt roliga.


Som sagt; jag är där mest för det sociala umgänget som erbjuds. Och jag ska snart dit igen för att låta mina klasskamrater bygga det sista och jag ska måla banderollen!


Kommentarer
Postat av: Månen

Kära Ponke. Tjänar du några stålar på ditt nuvarande bloggskrivande?

/Månen.

2008-04-30 @ 18:07:49
URL: http://moonlander.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0