Råttgift

I morse när jag skulle äta min gröt till frukost upptäckte jag till min stora förvåning att pappa inte hade lagt i russin under tiden den kokade, så jag fick själv hämta russin. På köksbänken, bredvid russinpaketet, låg en lapp där det stod: "Använde ej denna" och en pil pekade mot en bilnyckel. Okej, tänkte jag och tog med mig russinpaketet till matbordet och förgyllde gröten med russinens närvaro.

  Senare, när jag sitter på toaletten och skiter samtidigt som jag sköljer munnen med fluor (allt för att spara tid en stressad morgon), knackar pappa på dörren och vrålar "Tog du russin ur förpackningen som stod på köksbänken! Va! Gjorde du det?!" Jag kunde inte svara på grund av fluoren utan försökte buktala fram ett ja, men pappa fattade inte och hetsade vidare. Jag öppnade munnen försiktigt och svarade, samtidigt som fluoren rinner ner på mina kalsonger. Jag springer in till mitt rum och byter kläder samtidigt som jag hör att pappa säger att russinpaketet var öppet när vi köpte det och att någon kan ha stoppat gift i det.

  Nu under eftermiddagen kom jag på att jag använde russin i går till muslin jag åt. Men överbeskyddande föräldrar kan man inte få nog av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0