Sadister!

En broschyr från Pliktverket damp ner i min postlåda i dag. De försöker värva mig till det militära, men jag tänker inte låta mig luras. Ett helt år går till spillo, helt utan konkret lön eller mat. Att sitta i ett tält i den Lappländska urskogen och frysa häcken av sig samtidigt som man försöker öppna en konservburk med konserverade grisöron är inget för mig. De stridskåta personerna får gärna ha det för sig själva, medan jag gör något vettigt av mitt liv, läser på universitetet till exempel.

  Officerarna måste vara sinnessjuka som tror att folk njuter lika mycket som de gör av att bli avslängda med en fallskärm från ett flygplan och sedan försöka hitta tillbaka från de skånska vildmarkerna till Stockholm City, innanför vägtullarna. Hur kul är det på en skala att traska omkring i skogen med full stridspakning och hungrig mage medan alla som inte gör lumpen smörjer kråset på någon flott restaurang tillsammans med ett gäng vrålsnugga tjejer. Då klafsar man omkring i gyttjan till ingen nytta, men ändå måste man fortsätta eftersom ens sadistiska överordand annars ser till att du får livnära dig på granbarr och kottar resten av ditt liv i det militära.


Kommentarer
Postat av: Mia

Haha, vilken härlig beskrivning du gjorde! *skrattar*

2008-04-08 @ 21:21:30
URL: http://assar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0