Slemmig sak

I dag har jag lärt mig en viktig sak, och när jag lärde mig den tänkte jag direkt att det är något som alla borde få reda på. Något som alla kan ha nytta och glädje av. Spring inte i skogen utan linser eller glasögon om du ser dåligt utan dessa fantastiska hjälpmedel för synen! Nackdelarna är många. Först och främst; man ser inte vad det är för något som hägrar framför ens fötter. Är det kottar eller djurspillning? Kan det vara en gyttjepöl eller en spya från en A-lagare?

  Även ormar kan vara ett problem. Man kommer flåsandes och klampandes som en riktig drasut på en smal liten skogsstig och kan inte se skillnad mellan en orm och en rot. Men som tur är, märkte jag i dag, så blir ormarna kopiöst rädda när de tror att en elefanthjord kommer skenandes i riktning mot dem att de krälar in i närmsta buskage och rullar ihop sig till en kringla. Ormar är fjälliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0