Små tjejer

För en liten stund sedan hörde jag dörrklockan ringa, och jag gick dit för att öppna. Jag såg genom det knaggliga glaset på ytterdörren att det var ett gäng dvärgar som stod utanför. Jag tryckte ner handtaget och öppnade dörren och min misstanke bekräftades. Jag såg tre små minitjejer stå på trappan och innan jag visste ordet av så sa en av dem "Hejvillduköpaenmajblomma?" Hon pratade i en hiskelig fart och det tog ett tag innan jag förstod vad hon menade. Jag svarade "Nej, tack". De var redan på väg ut från trädgården innan jag hann säga den andra bokstaven i nej:et.


Jag funderar på att börja plugga naturkunskap och musik inför proven i början av nästa vecka. Jag måste också börja skriva på en novell till svenskan till tisdag, eller så var det fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0