Sova går inte

Natten till måndagen är alltid en riktig pers för mig. Jag sover alltid för länge på söndagsmorgonen, och är väldigt pigg när jag sedan ska gå till sängs i normala fall. Jag försöker bli trött genom att titta på någon av filmerna som sänds på tv, och sedan ligga i sängen och läsa. Men trots mina försök att locka till mig John Blund så vill han inte komma. Söndagskvällarna brukar oftast sluta med att jag ligger sömnlös strax innan två, med uppspärrade ögon för att få syn på ett eventuellt spöke som skulle kunna uppenbara sig innan det är för sent. Faktumet att jag ska stiga upp strax efter sex på morgonen där på känns då väldigt avlägsen, och jag brukar roa mig med att slå vad med mig själv om hur många lektioner jag kommer att missa på grund av att jag har försovit mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0