Suga

Jag skulle dammsuga huset så jag tog fram den otympliga dammsugaren ur städskrubben och satte i kontakten i eluttaget och började städa. När jag hade dammsugit mammas och pappas sovrum gick allt enligt planerna, dammsugaren visade prov på en utomordentligt bra sugförmåga och golvet blev renare än i en reklam för skurmedel. Men när jag hade dammsugat hallen och hade börjat i köket märkte jag en tendens till att min högra tröjärm tenderade till att dras in mot dammsugarens slang som transporterar smutsen den suger upp till behållaren, dammsugarens hjärta. Jag städade vidare, men jag upptäckte att slangen var sönder och sjöng på sista refrängen. Slangen hade gått av på mitten och på så sätt kunde den inte suga upp dammet och skräpet. Den makapären har hängt med länge, och det var inte oväntat att den strök med just nu.

  Jag slapp med andra ord att dammsuga mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0