Svettiga armhålor

Dagen alla män fasar för kommer förr eller senare, dagen då deras deodorant tar slut. För mig var den dagen i dag, och det bildades solida lökringar i mina armhålor under hela dagen. Svetten rann som om mina armhålor vore Nilens utlopp, och det kändes mycket obekvämt. Av denna enkla anledning var jag tvungen att i dag även lägga beslag på en ny deodorant, och det skulle jag göra i butiken Kicks. En affär som är känd för att vara ett tillhåll för medlemmarna ur Feministiskt initiativ, och det är förenat med livsfara för en varelse med snopp att sätta sin fot där! Jag var där ensam en gång för länge sedan, och jag tänker aldrig göra om det. Expediterna tittade på mig och frågade mig var jag hade gjort av min tvångströja och mina mediciner mot schizofreni samtidigt som de andra kunderna (givetvis endast kvinnor) fick kväljningar och en liten tant dog. Jag rusade snabbt ut från affären.

  För att i dag klara att köpa det jag ville ha, utan att bli mördad på kuppen tog jag med en vän som är berättigad tillträde eftersom hon är av det rätta könet. Jag hukade mig bakom henne, och vi letade efter många om och men fram den lilla skrubben som vars ena hylla var belamrad med produkter för män. Alla var dammiga. Jag greppade en deodorant, fällde upp ett paraply och pratade i den ljusaste falsett när jag betalade den i kassan.


Det var läskigt, men jag slipper i alla fall att löka sönder i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0