Utan kläder

Jag kommer inte ha möjligheten att uppdatera bloggen så mycket under de kommande dagarna eftersom det är så häftiga saker på gång på skolgården nu när det är kortege på onsdag. Min klass bidrag kommer vara ett enormt åbäke, som kommer att bli mödosamt att putta omkring på vår vandring genom staden.

  Igår målade vi våra fina byggoveraller. Det sprang omkring en massa stollar på skolgården med gröna händer och målade overaller. Det var snarare regel än undantag att ha målarfärg på kläderna, men som tur är så var färgen vattenlöslig. Fast det var inte tur när det började regna och omkring 500 nymålade overaller låg utspridda på skolgården. Det gällde att ta sin overall och springa som en besatt till närmaste tak och skydda den från vatten. Många kom fram till mig och började snacka om hjärtat som jag skrivit mamma i på ryggen av min overall. Det var även målet med hjärtat, att locka tjejer. Och det lyckades.

  Förutom hjärtat på ryggen har jag även ett handavtryck på kronjuvelerna, streckgubbar på armarna och små hjärnan på ett bakben. Klassnamnet och skolnamnet har jag på de båda frambenen, och mitt eget namn på det andra bakbenet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0