Många äpplen

I går hade skolans förening Friends - en förening som verkar för att alla skall vara vänner - bemannat en station utanför matsalen dit folk gick för att skriva lappar med egenskaper en bra vän skall ha, och för att - som i mitt fall - äta äpplena de bjöd på.


När jag och några kamrater gick med hungriga blickar mot matsalen upptäckte vi detta spektakel, och eftersom jag var bekant med några i föreningen kallade dem dit mig för att författa några lappar. Och äta äpplen, såklart.


Efter en stund hade vi gjort vårt där, och ställde oss i den sjukt långa kön till matsalen. Kön sträckte sig mycket längre än vanligt, till och med ut ur matsalens lokaler. Men tillslut fick vi mat, och lyckades mot all förmodan finna ett halvledigt bord vi slog oss ner vid. Många svalda potatisar senare var vi mätta och belåtna och gick slalom ut ur matsalen. Vi gick förbi äppelutdelarstället och jag frågade snällt min kompis trillingsyster efter ett till äpple. Men i stället fick jag ett tvåvåningsflak med äpplen, uppskattningsvis ett sextiotal.


Tog med äpplena till fysiklektionen och bjöd klassen. Intresset för äpplena var knappt ljummet, men några blev uppätna i alla fall. Sedan var frågan vad jag skulle göra av de resterande femtio. Äta, var svaret, så jag satte igång att knapra äpplen, och uppmanade mina kamrater att göra samma sak. Efter för många förtärda äpplen var alla uppätna i dag eftermiddag.


Tror inte att jag skall äta några äpplen i morgon.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0