Skola och skit

Tja! Första helt normala skoldagen avklarad, och klassen ser dystert på framtiden då vi redan har fått två läxor och ett muntligt framförande att förbereda oss inför. Det sägs att år två på gymnasiet skall vara de två terminer som suger livslusten ur flest elever, och det verkar onekligen så. Att lärarna inte kan visa lite tolerans och ge oss elever lite dispens på skolarbetet denna första vecka, så våra kroppar inte bränns ut lika snabbt som en flugas liv är över när man drämmer till den med flugsmäcken.


Egentligen borde jag kanske göra åtminstone en av läxorna, men jag känner mig alldeles urlakad och väljer nog att skjuta upp dessa göromål. Gömmer skolböckerna under sängen och förtränger dem ur mitt minne. Känner att sängens mjuka kuddar och värmande täcke kallar på mig. Skall vila. Bara en liten stund.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0