Slaveri

En sak som är hur cool som helst är att den kommande veckan blir min allra sista arbetsvecka denna sommar. Jag tajmade in min arbetsperiod lagom till det bra vädret kom, men nu blir det bara sämre och sämre så det börjar säkert snöa på lördag.


De föregående tre veckorna har gått i en rasande fart, trots att jag har lunkat omkring bland gamlingar dagarna i ända. Har blivit pussad av två gamla damer, och förfört ett tiotal till. Bör även ha ökat andelen muskelmassa i mina armar eftersom jag kör rullstol nästintill hela tiden, och är med på gymnastik för pensionärer.   


Men jag och alla andra passungdomar arbetar för svältlöner som kan jämföras med de afrikanska barnarbetarnas eller de kinesiska slavarbetarnas inkomster. När jag har fått min fullständiga lön räcker den väl troligtvis endast till att betala tillbaka de pengar jag har varit tvungen att låna för att ha råd att köpa glassar denna sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0