Snart fyller jag år

I fredags slutade jag arbeta på ålderdomshemmet. Jag fick en blomma med en låtsasfjäril på. Den månad jag arbetade var oftast rolig, fast en gång blev en 89-årig tant förbannad på mig. Hon trodde att hon var på ett fängelse och att jag var hennes fångvaktare. Hon svor åt mig, hotade med polisanmälning och hötte med näven mot mitt ansikte. Någon timme efter detta vredesutbrott hade hon dock glömt av fängelsevistelsen och var trevlig som vanlig. Jag gav henne kaffe, hon var evigt tacksam och berättade hur snäll jag var.


Under de två veckor som är kvar av sommarlovet skall jag sova mycket och jag hinner även fylla år. Min bemärkelsedag infaller om en vecka, och i dag skall jag åka på min mormors systers - mammas moster - födelsedagskalas. Hon bjuder på smörgåstårta och vanlig tårta. Det blir gott.


Jag har inte riktigt klart för mig vad jag skall önska mig i födelsedagspresent än, men någon krukväxt till mitt kala fönster skulle sitta fint. Jag fyller 17 år och önskar mig en blomma. Herregud...


Kommentarer
Postat av: Mia

Vackert så... ;-)

2008-08-12 @ 21:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0