Sommarlovets slut

Den sista dagen på årets sommarlov tillbringar jag med svettiga armhålor och flottigt hår ensam hemma. Tittar på OS; en svensk gubbe försöker vinna sin åttondelsfinal i bordtennis. Vaknade klockan 11:48 i förmiddags, åt frukost, gick ut med hunden och åt sedan middag. Det blir kämpigt att gå upp halv sju i morgon bitti.


Var återigen hos en öronläkare i tisdags på grund av min öroninfektion som sedan övergick i en öroninflammation. Den går aldrig över, och efter ungefär en månads problem har jag provat tre olika örondroppar. Starkare och starkare. De jag använder nu färgar av sig på allt den kommer i kontakt med, och får jag en droppe på mitt hår blir det gult för evigt - eller tills jag klipper bort missfärgningen. Jag har stoppat fetvadd i örat för att förhindra ett sådant missöde.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0