Gym

Jag är relativt mör i kroppen nu eftersom att jag och några från klassen befann oss på skolans gym en timme efter idrottslektionen och pumpade utan dess like. Svetten flödade som om vi befann oss i Afrika en het sommardag när solen står i zenit. Det var obeskrivbart skönt att komma hem och äta allt som kom i min väg efter gympärsen!

Innan jag bänkar mig framför Lost i kväll ska jag göra min matteläxa och läsa i min 700 sidor långa bok som jag ska redovisa om för klassen om tre veckor. Norman Mailers "De nakna och de döda". Den är ruskigt bra! Jag planerar att läsa som en dåre under helgen och försöka hitta några bra citat som min lärare efterfrågar. Han gillar även att man börjar och slutar redovisningen med "redan de gamla grekerna...", så det ska jag göra!

Kommentarer
Postat av: lisbeth

Å, jag har massor av bra citat och finfina meningar.
Med sådana i bagaget blir man oemotståndlig (eller i var fall oemotsagd).

Användbart även i föreningslivet. .. Om man vill få igenom något krångligt som inte de andra uvarna begriper sig på, kan man alltid avsluta sitt äskande med ..."på ett för alla parter kostnadsbesparande sätt" - Då säger ingen emot!

2008-02-20 @ 21:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0