Klippning!

I dag slog jag två flugor i en smäll! När jag och några vänner slapp CAD-tekniken på grund av att en del klasskamrater skulle göra prov så gick vi ut i det fina vädret på en liten promenad. Efter en liten stund kom jag på mig att det var ett eminent tillfälle att klippa mig på eftersom det dessutom var en timme kvar till matsalen öppnade. 
   En och en halv centimeter av mitt lockiga hårsvall kapades och försvann när jag var hos frisören. Det kändes inte bra att skiljas från allt fluff som värmer mitt huvud i dessa kylslagna tider. Jag har dock inte vant mig vid min nya frisyr än, varje gång jag tittar i spegeln tror jag att det är någon annan som tittar tillbaka på mig. En positiv sak förde klippningen i alla fall med sig; det är inte riktigt så mycket hår att hålla reda på och det känns skönare att dra handen genom det nu. Eller rättare sagt: jag kan dra handen genom håret nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0