Puttsa

Jag har inte hittat på så många vettiga saker i dag. Jag gick upp klockan tio efter en lång natts sömn och misströstade att jag inte kommer kunna somna tidigt i kväll. Det är både positivt och negativt eftersom jag kan ligga uppe halva natten och läsa utan att ögonlocken blir för tunga fast jag får inte många timmars sömn och det visar sig när jag ska gå upp klockan sex för att gå till skolan. Det är snarare en regel än ett undantag att jag försover mig på måndagar (och tisdagar, onsdagar, torsdagar, fredagar).
    Jag åt frukost samtidigt som jag tittade på skidor och skidskytte. Det gick inte överdrivet bra, men det var ett kul sätt att slösa bort den sista lovdagen innan skolan börjar igen.
    Efter lunch kommenterade mamma mitt hår och sa att jag behöver klippa mig. Sedan fick hon för sig att jag skulle passa i backslick, så hon gjorde ett ynkligt försök att få det att se ut som Draco Malfoy i Harry Potter-filmerna, men det gick inte som planerat och såg snarare ut som Hagrids hår i samma filmer.
    När mamma hade satt griller i huvudet på mig fick jag för mig att jag skulle städa mitt rum. Det var extremt lång tid sedan jag gick över rummet med en dammtrasa och en dammsugare. Det var tråkigt men väldigtskönt när det var gjort.

Nu kommer mormor och morfar vilken sekund som helst!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Hej!
Tänkte skriva "Ponken, du stavar som en kratta" men kom på att du stavar nog j ättebra jämfört med dina generationskamrater och ordföråndet är det inget fel på.

Men...

det är vissa ord i ponkebloggen som konstant stavas på ett viss (och felaktigt sätt), t.ex. "väl", "våldtäkt" och nu "putsa". Ingen stor grej, alla begriper vad ponken menar, men man får inte skriva stavfel i rubriker...

2008-02-18 @ 08:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0