Slashasar!

Något som retar mig ända ut i fingertopparna är när bussen nästan är full, och på de sätena där det finns stjärterum är med stor sannolikhet blockerade av någos portfölj, JC-kasse eller jacka. När man går förbi och ger ägaren en djävulsk blick möts man av en förvånad och konfunderad blick som tyder på totalt hjärnstillestånd. Om man frågar om ägaren kan ta bort sitt berg av föremål som täcker den sista sittplatsen gör den det så demonstrativt att när den är klar har bussen nått sin ändhållplats och man ska gå av. Den enda lösningen är att instalera katapultstolar i bussen så chauffören kan skicka iväg passagerare som saboterar folks bussresor.

Tänk en extra gång innan ni blockerar säterna i min buss för jag ska ta till drastiska åtgärder! Jag ska sätta mig på era dyra märkeshandväskor och sedan fisa på dem! Fast är jag på riktigt gott humör så kommer jag bara lägga dem i mittgången och skratta. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0