STRESS

Under dagens samhällskunskapslektion lekte vi hänga gubbe. Det var ett trevligt avbrott i den annars så monotona skoldagen. Klassen gissade bokstäver och våran lärare ritade gubben och kom på ord. Vi vann över honom! Han är en väldigt bra lärare.

Jag är en gnutta sömnig nu efter en lång och jobbig skoldag. Jag väger mellan att skriva på musikuppsattsen eller läsa i boken jag ska redovisa om i svenskan. Det är mycket roligare att läsa, så jag tror att vägskålen väger över åt det hållet. I och för sig ska uppsattsen vara klar mycket snarare än bokredovisningen men det gäller att inte stressa. Klassen gjorde nämnligen ett stresstest på engelskan och det visade sig att jag och ett fåtal till inte var stressade alls, men att det var sjukt många som stressade arslet av sig. Efter stresstestet skrev jag klart min "uppsatts" om Bamsefilmen. Jag hoppas att den faller läraren i smaken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0