En sjuk vana

De yttersta spetsarna på mina tummar är fulla av skåror. Små skåror som skär sig djupt in i huden, som om någon har sågat där med en fickkniv. När jag först upptäckte skårorna så undrade jag hur de hade uppstått, och jag tänkte så det knakade men ett realistiskt resultat uteblev. Det närmsta en trovärdig förklaring jag kom var att jag på något sätt, i ett ej vaket tillstånd, har försökt bita på mina naglar men missuppfattat naglarnas placering på fingrarna och i stället gnagt ut två spår i huden. Ett i varje tumme.


En kväll, för några dagar sedan, kände jag när jag använde tandtråd efter tandborstningen att mina tummar sved. Jag avlägsnade tandtråden från munnen och såg, till min stora förvåning, att tråden låg placerad i skårorna i tummarna. Jag använder tydligen tandtråd på ett så engagerat och innerligt sätt att den sliter på mina tummar. Under en tid framöver skall jag byta grepp när jag rengör mina tänder med tandtråd, så att skårorna läker och mina tummar återigen blir hela och fina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0