Passungdom

Att arbeta som passungdom verkar roligare, och framförallt slappare, än vad jag trodde innan jag började jobba i dag. Jag spenderade det mesta av arbetsdagen på de äldres motsvarighet till ungdomarnas fritidsgårdar, dagtiden (?).  Men i stället för att LAN:a och spela musik på hög nivå så fikade vi och spelade kort. Det är vad jag kallar lättförtjänta pengar, att sitta i en timme och konversera artigt med gamlingarna och samtidigt fika nybakade kakor och saft, och för det tjäna pengar.


Jag var även en aktiv deltagare i pensionärsgymnastiken, där jag utförde övningarna med en sådan innerlighet att jag funderar på att starta en slumrande gymnastikkarriär. Det var fantastiskt att se att jag kunde sträcka mig mer graciöst än de mest vältränade åldringarna. Det gav mitt självförtroende en positiv uppsving.


Kommentarer
Postat av: Emma

vad gör man då?

2008-07-14 @ 20:36:03
URL: http://regalemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0