Skitnödig

Tre nätter i rad har jag varit uppe inhumant länge och två morgnar har jag även varit tvungen att stiga upp okristligt tidigt. Därför är jag trött och vill sova. Men om jag sover nu, då kan jag inte sova i natt. Jag kommer då att hamna i en mycket ond cirkel.


I morse steg jag upp tidigt, efter bara några sekunders sömn. Jag och en kompis träffade nämligen på två andra stollar som vi sällan eller aldrig har träffat det senaste året. Vi var därför ute hela natten och umgicks, och oturligt nog så var jag och min kompis tvungna att stiga upp tidigt i dag eftersom vi skulle åka in till staden och göra den osäker.


I alla fall: Jag vaknade som sagt tidigt, och kände hur magen smärtade som om jag vore en gravid kvinna och mitt foster lekte med en högtryckstvätt i min mage. Jag gick framåtböjd till toaletten. Drog ner byxorna och lät en del av gårdagens mat lämna min kropp. Bullar, potatis och cider ploppade ut. Men jag hade fortfarande ont, så efter frukost tog jag ett ordentligt långpass på toaletten och lät mina tarmar leva livet utan att stoppa dem. Och nu, nu kände jag hur all smärta var som bortblåst. Den försvann med min avföring ner i kloakerna.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0