Spionerade, utforskade och upptäckte

Jag och tre vänner hade bestämt oss för att åka till Varberg i går och steka på stranden, men eftersom två av dem hoppade av så blev det inget av vår storartade plan. I stället följde jag med min familj till samma ställe i dag, söndag.


Efter en bilresa på strax över en timme var vi framme. Solen sken och det var varmt som på botten av en uppvärmd stekpanna. Stranden var lika full av människor som en myrstack är full av myror. Jag tog på mig mina pilotsolglasögon för att kunna snegla utan att bli upptäckt, kunna titta åt sidan trots att jag utger mig för att titta rakt fram. Detta gör att spanandet kan tas till helt nya nivåer!


Jag satt i en brassestol, läste en bok, tittade upp ur boken för att utröna om Varbergs utbud av det motsatta könet håller måttet och om det är värt besväret att åka dit igen. Kom fram till att jag inom en snar framtid ska samla ihop ett gäng vänner och återvända, om bara vädret blir ihållande.   


Jag åt smörgåsar till lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0