Flyger till Grekland

I dag, mina vänner, kommer jag att träda in i ett flygplan som förhoppningsvis inte tappar vingarna i luften eller klyvs på mitten under starten. Om flygplanet inte tvingas nödlanda så kommer jag och min familj att landa på den grekiska ön Kefalonia i kväll klockan nio. Där ska vi leva livet i en vecka, för att sedan lägga våra liv i en, troligtvis, alkoholiserad pilots händer igen.


Jag har ingen aning om vad som finns att göra på Kefalonia, men att sola och bada kommer vi utan tvekan att göra. Pappa är besatt av tanken att fika samma café som Bruce Springsteen fikade på när han befann sig på ön.


Att åka på semester till varmare breddgrader just i dag visade sig vara ett utmärkt drag, eftersom det blåser och är kallt hemma i Sverige. När jag kommer hem kommer alla mina kompisar vara likbleka efter för många sömnlösa och datorspelsfyllda nätter på grund av det dåliga vädret, medan jag kommer att vara brun som en pepparkaka och full av energi efter otaliga timmars extra sömn vid poolen.


Nu måste jag nog packa det sista så jag orsakar att familjen missar flygplanet. Det vore pinsamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0