Jag duschar inte

När jag är sjuk blir jag fräschheten personifierad. Jag använder samma underkläder dag efter dag, och jag duschar inte. Det kan tyckas vara sytligt, och det är det också. Men jag lider inte av det, min näsa är igentäppt av snor så jag känner inte av den vagt illaluktande doft som jag troligtvis sänder ut.  


Jag hoppas att jag snart blir frisk igen, för jag blir nästintill vansinnig av att sitta/ligga i min säng och ständigt bli uppmärksam på att min kropp känns helt slutkörd, som om jag har genomfört fem Iron Man-triathlon i sträck, utan att jag knappt har gjort något mer ansträngande än att lyfta ett finger. Jag svettas mer av mitt fingerlyftande än vad jag skulle ha gjort om jag hade sprungit tvärs igenom Saharaöknen en stekhet sommar.


P.S. Mina lakan är fräscha. D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0