Jag sätter P för förkylningen

Ett försök att slippa snyta mig mitt i pågående förkylning.


I badrumsskåpet fanns det en pytteliten burk, som var märkt med en etikett som förklarade att burken innehåller Tigerbalsam. Jag grävde omkring med mitt finger i den beiga sörjan, mest för skojs skull, men tillslut fiskade jag upp en klump av tigerbalsamen. Jag smorde in balsamen omkring näsan, och kände snabbt vilken brännande effekt balsamen fick. Det var som om det pågick en dynamitprovsprängning i min näsa, och plötsligt var allt snor borta. Bortsprängt.


Men. När jag, utan att ha tvättat händerna efter användandet av tigerbalsamen, gnuggade mig i ögat kände jag samma dynamitkänsla som jag gjorde i näsan. Helvete, tänkte jag, nu ryker mina tårkanaler. Men det gjorde de tack och lov inte, men smällde, det gjorde det med all säkerhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0