Kvalster i sängen

Pappa har gett mig en uppgift. Innan familjen på tisdag åker till Grekland så ska jag ha städat inte bara mitt rum utan också flertalet andra. Det är med bävan jag i dag ska ta mig an uppgiften som om jag vore en hemmafru med städmani. Jag ska damma bort vartenda dammkorn och dammsuga alla små skrymslen och vrån i jakt på allt skräp som ligger gömt i mörkret. Orenhet ska bli så sällsynt i mitt hus att det blir fridlyst.


Jag funderar även på att ta tag i sängbäddandet en gång för alla. Jag brukar aldrig bädda sängen, men efter närmare eftertanke så vore det kanske ett trevligt tillskott i mitt nystädade rum. Fast kvalster trivs bättre i bäddade sängar än i obäddade, och det är en negativ effekt som måste tas med i beräkningarna. De små kvalstren älskar den värme som alstras under ett gosigt täcke en varm sommardag. De tror att de har nått Nirvana när jag ska sova och de får kalasa på min kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0