Man kan få fotsvett i tofflor

När solen stod mitt på himmelen hade jag en inställd musiklektion, så jag och några kompisar begav oss till staden för att ha något att göra. Vi åkte upp för rulltrappan till Intersport, och när vi gick förbi en hylla med tofflor blev jag påmind om att jag är i stort behov av nya skodon. Jag studerade de olika tofflorna med en fanatisk innerlighet. Mina kompisar gav mig råd och kom med synpunkter. De olika tofflorna vägdes i mina händer. Jag jämförde deras vikter, mjukhet och böjlighet. Allt för att lägga vantarna på ett par så slitstarka tofflor som möjligt. Jag föll tillslut för ett par röda flippflopp-tofflor med vita hjärtan på.  Men eftersom att mina shorts bara hade bakfickor så låg min plånbok i mitt skåp för att inte bli sutten på, så de 250 kr som var tvungna att snabbt hostas upp låg långt borta. Men efter att en villig kamrat lade ut pengarna åt mig så köpte vi varsin mjukglass som vi satt och slickade på under svenskalektionen då vi tittade på film.

Och bara så ni vet; man kan få fotsvett även i tofflor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0