Min pension

Den första dagen på sommarlovet tillbringades traditionsenligt till största delen på altanen, i en solstol och med ögonen djupt nersjunkna i en bok. Kontrasten mellan en stressig skolvecka och en lat sommardag har aldrig varit större. Det är för att förbereda mig inför all lathet som under sommarlovet kommer att ge sig till känna som jag inleder sommarlovet på detta vis. För att kroppen ska få en känsla av hur lugnt man egentligen kan leva ett liv. Jag börjar redan nu att toppa formen inför min pension. Efter ett långt yrkesliv ska jag kunna lata mig dagarna i ända och skatta mig lycklig som övade på att vara pensionär en gång om året så jag slapp dö av chock när jag verkligen stod öga mot öga med den riktiga latheten.  


Kommentarer
Postat av: Linda

haha så bra skrivet och tänkt :) Dagens inlägg, KÖNG!

2008-06-06 @ 21:37:36
URL: http://lmongo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0