Övningskörde för första gången

I morse satte jag mig för första gången, i ett seriöst sammanhang, bakom ratten på en bil. Det är klart; när jag var mindre kunde det hända att jag satte mig i förarsätet på garageuppfarten och tutade rebelliskt så att alla grannar kliade sig i hårbottnen och undrade vad det var frågan om. Men i morse var det alltså blodigt allvar.


Pappa instruerade mig om grunderna inom bilkörning, och jag lyssnade och försökte lära mig. Lättade kopplingen med vänster fot samtidigt som jag gasade med höger. Det hände att motorn dog, men oftast kunde jag köra iväg som den vanaste chauffören, och ett par gånger startade jag till och med elegant.


"Är jag en noob?", frågade jag min far efter att ha backat utan att förstå backspeglarnas funktion.

"Ja, min son, du är en obönhörlig noob", fick jag som svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0