Regnet dödar min cykellust

Det är i sådant här väder, när regnet öser ner från en dystert mörk himmel, som jag tackar en högre makt att jag inte levde för två tusen år sedan, då alla bodde i kojor med hål i taket. När det regnar katter och hundar, som engelsmännen skulle ha uttryckt sig, så är det ett alldeles perfekt tillfälle att trycka ner sig i tv-soffan och titta på en eller flera filmer, eller bädda ner sig i sängen och sträckläsa en bok. Det känns som om det kommer bli många sådana stunder den här sommaren... Jag hoppas dock att det inte regnar när jag ska sommarjobba, eftersom jag blir tvungen att cykla till arbetet eftersom det inte går några bussar dit. Jag vill inte cykla i regn. Jag hatar när kläderna klibbar sig fast vid kroppen på grund av väta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0