Studenten

I går var det skolavslutning. Jag bestämde mig för att vara extra stilig och ta på mig skjorta och kavaj, men på grund av sommarhettan så använde jag vita shorts i stället för långbyxor. Det blev en outtalad succé som med hjälp av ett par pilotsolglasögon kommer att bäras av hela den svenska kändiseliten i sommar.


Först träffades klassen i ett klassrum för sista gången denna termin. Vi åt glass och jordgubbar. Det var gott. Jag sölade inte, för en gång skull.  Efter att vi hade myst färdigt där så traskade vi till en stor idrottshall där alla elever i skolan befann sig. Det delades ut stipendier och sånger sjöngs. När denna trevliga tillställning var över så tittade jag och mina vänner på när alla som tog studenten skuttade omkring som yra höns på sina lastbilsflak och sjöng kampsånger. Vi stod där och ojade oss över att det var två hela år fyllda med plugg för vår del innan vi får ta studenten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0