Äckligt

Jag har studerat matte hela förmiddagen och eftersom min hjärna kommer att kortslutas om jag fortsatte så tog jag en paus. Jag blir vansinnig när jag upptäcker att för varje ny sida jag kommer till så är det bara fler och fler geometriska tillämpningar och värdemängder. För några timmar sedan räknade jag ekvationer med konjugat- och kvadreringsreglerna, och det var himmelriket jämfört med hur tråkigt det är nu. Fast känslan efter att ha löst en svårt tal är go. Man sitter i minut efter minut och tänker och tillslut får man en snilleblixt och kommer på hur uppgiften ska lösas. Jag irriterar mig dock på den som har skrivit facit eftersom det stod fel på en relativt enkel uppgift, och jag satt i en kvart och försökte få det svar som facit fick. Det gick ej. Jag och pappa enades om att facit var felskrivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0