Engelskafanskap

Den kompletta listan med de mest onödiga ord som ingår i mitt engelskaprov på tisdag. Orden är sorterade utan inbördes ordning, men jag föraktar ändå allihop.


Brickwork - murverk (av tegel)

GCSE - General Certificate of Secondary Education, grundskolebetyg

Lean-to - liten utbyggnad, skjul (mot vägg)

Red-bricked - av rött tegel

Slung across his shoulder - (hängd) över axeln

Cubic inch - kvadrattum (1 inch = 2,54 cm)


Det är inte troligt att jag kommer använda dessa ord i verkliga livet, eller IRL som datornördarna skulle ha uttryckt sig, men ändå är de med på ett engelskaprov. I protest mot bland annat skolverket så vägrar jag att lära mig dessa ord, trots att några har fastnat ändå.


Kvadrattum, vilken skymf för fysiken. Om engelskaboksförfattarna skulle ha läst Fysik A så skulle de ha förstått att kvadrattum absolut inte är en SI-enhet och att den är helt värdelös att kunna eftersom det bara är amerikanarna som försöker göra sig märkvärdiga genom att

?1)       Förbränna mängder av växthusgaser och på så sätt förstöra miljön

?2)       Komma på snabbmatsrestauranger och försämra hälsan för miljontals av människor

?3)       Göra tvärt emot vad resten av fysikvärlden gör och på så sätt orsaka en massa extra besvär när man måste  omvandla USA:s fysikenheter till resten av världens fysikenheter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0