Jag är ett IG-barn

I dag upplevde jag ett nederlag utan dess like. På dagens CAD-tekniklektion (CAD är ett arkitektprogram på datorn) fick vi reda på vad vi hade fått för betyg på provet som gjordes för några veckor sedan. När jag gjorde provet kändes det bra och jag var säker på att få minst G, om jag hade otur. Jag gjorde alla uppgifter och det såg riktigt skapligt ut.
   När jag fick reda på mitt betyg blev jag dock väldigt besviken. När jag fick IG kändes det som om en kickboxare sparkade mig mellan benen med en enorm känga på foten. Jag har aldrig förr blivit tilldelat ett icke godkänt betyg. Det är knappt att jag får godkänt, bara en massa högre betyg. Jag har därför svårt att acceptera att jag numera kan tituleras IG-barn. Vad som är ännu svårare för mig att förstå är hur jag endast kunde få ett poäng av fjorton möjliga. Jag förstår inte hur detta kan ha gått till. Efter min enorma prestation vid ritbordet belönas jag endast med ett poäng. 
   Jag misstänker (och hoppas) att läraren, som för övrigt inte är många år äldre än mig och fortfarande utbildas på högskolan, har blandat ihop mitt resultat med någon annan som bär samma förnamn som jag, det går nämnligen tre stycken med mitt namn i min klass. Om han inte har blandat ihop resultaten hoppas jag på att han ska ta sig i akt och titta på mina mästerliga ritningar i min närvaro och förklara för mig hur mina konstverk kan bli belönade med ett IG. Pappa tror att min lärare är oerfaren och har för höga krav på oss gymnasieelever. Jag håller med. Ungefär hälften av klassen fick ej godkänt. 

Jag ska ladda ner AutoDesk-CAD till min hemdator och öva som en besatt arkitekt inför nästa prov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0