Jag är seg

Jag har inte hunnit skriva något på ett par dagar, men det är på grund av att jag har haft fullt upp. I måndags rymde tydligen våran hund från sitt hunddagis och har inte hittat hem än. Hon har setts till ett par tre gånger om dagen i ett samhälle ungefär åtta kilometer från där vi bor. Hon har troligtvis inte ätit något vettigt, kanske lite snö som endast släcker hennes brinnande törst. Hon är säkerligen smal som en sticka och benig som en anorektiker. Jag är dock inte orolig för hennes välbefinnande eftersom jag vet att hon är en korkad hund, men hon kommer troligtvis att göra närmanden till folk när hon blir för hungrig, och då är det bara för någon i familjen att ta henne till rätta.
    En liten rolig sak är att det gick rykten i samhället om att hon var en varg. Det blev ett stort pådrag och viltspårare engagerade sig i letandet efter henne i tron att få se en varg. När det sedan gick upp för dem att det endast var en bortsprungen schäfertik blev de enormt besvikna och återvände hem med buttra miner.


Jag har dessutom, som jag skrev i ett tidigare inlägg, köpt en bärbar dator. Det har tagit tid att fixa alla uppdateringar i allmänhet och Norman Antivirusuppdateringen i synnerhet. Men nu är den i princip redo för vilka virus och hackare som möjligt. Den är nu lika effektiv som datorn TRANSLTR i Dan Browns bok I gåtornas palats, som kostade två miljarder dollar att bygga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0