Liten unge

I går när jag var ute på en nattlig vandring med mina vänner såg vi årets första vårtecken. Vi gick på en gropig grusväg och pratade. Innan jag visste ordet om det såg jag en gren med ludna videungar. Jag visade dem för mina vänner, men de blev inte alls lika begeisrade som jag. När jag var liten kunde jag en låt om videungar. Jag kommer dock inte ihåg hur den gick eller lät. Jag brukade även plocka videungar när jag var mindre. I går gjorde jag inte det eftersom det skulle ha känts som att ha mördat ett litet skrumpet spädbarn, och mord vill jag inte lägga till på min "ha-gjort-lista"! 

Kommentarer
Postat av: ankan

"Sov nu lilla videung, än så e det vinter..." Är det den låten ? :P
Ha en trevlig lördag! :)

2008-03-15 @ 10:12:49
URL: http://ankaaaan.blogg.se
Postat av: Ponken

Ja! Det var så den gick, ja!

2008-03-15 @ 10:19:48
Postat av: Lisbeth

...fortsättningen går så här:
...än så sova björk och ljung, ros och hyacinther.
Ännu är det långt till vår
innan rönn i blomma står
sov du lilla vide
än så är det vinter

2008-03-16 @ 20:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0