Murbruk är för extrema dårar

Jag har precis ätit frukost och min plan är att ta det lugnt några minuter till innan helvetet släpps loss. Jag ska sortera tvätt, plocka ut ur och in i diskmaskinen samt starta den utan att något får gå fel! Dessutom så har jag en miljon (262 st) engelska glosor som det är hög tid för mig att börja öva in nu. Vem bryr sig egentligen om vad ett murverk av tegel heter på engelska, eller vad av rött tegel betyder? Jag vågar till och med slå vad om en slant att det inte är många vuxna svenskar som kan, eller har nytta av, dessa ord. Hur ofta har man ett samtal om ett eller flera murverk av tegel med en engelsman? Jag har aldrig i hela mitt liv pratat om ett murverk av tegel på svenska, och jag har aldrig hört någon göra det heller. Jag lär mig nyttigare engelska när jag tittar på amerikanska krigsfilmer än när jag övar in glosor som våran lärare har gett klassen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0