Nordliga män

Jag sitter och sneglar lite på en Steve Martin-film på tv:n samtidigt som jag undrar var det svenska folket har gjort av sitt sunda förnuft. Hur kan en människa med endast en liten gnutta vett inte vilja att Nordman ska representera Sverige i Eurovision Song Contest? Deras melodiska nyckelharpspel och den rökrostiga sångrösten passar tillsammans som handen i handsken. Att de dessutom bränner en ballettdansös gör knappast saken sämre. Två flintisar som sjunger om häxor, och de vinner inte. Skamligt. 
    Jag ska ta över Christer Björkmans plats som schlagerguru nästa år och se till så att rätt låt vinner. Jag ska nästla mig in via Bert Karlsson och arbeta mig upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0