Omständig natt

Mina planer om att vara uppe med tuppen gick om stöpet eftersom jag var för trött för att stiga upp ur min varma och mysiga säng. Det var precis som om den drog med en enorm kraft i mig och ville att jag skulle stanna kvar, kanske hela dagen. Jag gav efter i en timme och kämpade mig sedan upp, om än motvilligt. Jag satte mig på sängkanten och gnuggade tröttheten ur ögonen och undrade vad denna lördag skulle ha för erbjudanden till mig. Ställde mig upp och redan nu ångrade jag att jag inte hade legat kvar en liten stund till. Det är ju trots allt bara två dagar, denna lördag inräknad, till skolan åter tar fart igen. Och dessutom så ställs klockorna fram en timme i natt och det resulterar i en timmes mindre sömn. Det är inget annat än vansinne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0