Smutsiga sak

Idag har jag varit hemma alldeles ensam. Skolledningen har nämnligen bestämt sig för att låta eleverna vara lediga måndag och tisdag så att lärarna kan gör något viktigt. Det är nämnligen studiedag. Vi har fått en del läxor att göra, men hellre det än att gå upp med tuppen och vänta på bussen samtidigt som vinden river sönder ansiktet och det kalla regnet krymper våra kallsonger. Västtrafik bygger för små busskurer. Hur har de tänkt att folk ska åka mer buss när väntan på bussarna är lika efterlängtade som att brinna i helvetets eldar. Jag förstår inte heller hur folk ska ha råd att åka buss när en halv biljett kostar 25 kr. Det är hutlöst!

Jag har inte gjort något konstruktivt idag. Mesta tiden har gått åt till att slöa, men jag var tvungen att gå på en promenad med hunden i lervällingen i skogen. Det tog en evighet att få henne ren efter den pärsen. Gummistövlarna jag prydde mina fötter med läckte och mina fötter blev så småningom lika sketna som hundens ludna tassar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0