Snabbt och naket

När dagens idrottslektion hade jag och två av mina klasskompisar tio minuter på oss innan hinna till busshållsplatsen innan bussen åkte. Mina vänner struntade i att byta om och duscha och började gå i rask takt de cirka åtta hundra meterna till busshållsplatsen. Fåfängd som jag är så ville jag inte sitta svettig på bussen och göra tillvaron sämre för mina medpassagerare så jag strippade snabbare än aldrig förr och sprang in i duschen. Jag hann inte vänta på att vattnet skulle bli humant tempererat utan jag duschade i iskallt vatten och skrek i falsett. Torkade mig och klädde på mig och rusade som om jag vore jagad av en tjur till busshållsplatsen. På vägen hann jag ikapp mina vänner och kunde sänka hastigheten en aning eftersom marginalen visade sig vara relativt god. Vi hann i tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0